emelisans

2009-03-17
20:12:02

Vilken jäkla måndag!!
Måndagen denna veckan startade ju verkligen inte bra alls.
Kom ut till bilen och upptäcker att bilnyckeln är avbruten.DEN ENDA NYCKELN VI HAR TILL BILEN!!!  Loke va den som senast hade nycklarna. Morr!!!!
Rusar upp hysteriskt till lägenheten för att visa G vad som hänt.
Sen va det ju bara till att inse att man fick ta bussen till jobbet och komma försent. Ja ja!!
Kommer utanför dörren och möter på grannen som erbjuder skjuts till jobbet när han fick höra vad som hänt. Han och hans polare skulle jobba i närheten av mitt jobb så det va ju skitbra. :-)
Fast jag fick släppa av dom på deras jobb först å sen låna bilen bort till mitt jobb å sen hämta dom på hemvägen.
Sen fick jag ringa kompisen och fråga hur jag skulle göra för att få en ny nyckel. Han kunde fixa fram en över dagen. Skönt!!!! :-) Fast 350kr fattigare skulle man ju bli men det fick man ju ta.

När jag kommer till jobbet så ser jag hur förbannat mycket post jag hade på mitt distikt som inte var uppkammat. :-(
Suck!! Å så hade man ju reklam å dela ut också. :-(

Sen ringer G och säger att han får gå och hämta Loke på dagis för att han är dålig i magen och har bajsat igenom alla kläderna. :-(
Sen ringer han och säger att overallen har gått sönder. :-(
Kände då att snart hoppar jag i älven.

Sorteringen av min post tog ju evigheters evigheter att sortera upp. Trodde aldrig att jag och Peter skulle komma ut på turen. När kl va tolv kom vi iväg, el om det va då vi gick å fikade lite snabbt. Ah, spela roll sent jävlar va det i alla fall.
Ska egentligen har rast mellan 09.30-10.00 å sen åka ut på turen.
Men ut på turen kom vi i alla fall till slut. Tack gode Gud!!!!
Sent kom vi in igen men vi slapp övertid i alla fall.
Hann knappt sortera upp någon post inför idag men det gick bra ändå.

Åkte och hämtade grannen å hans polare och åkte hem sen.
Väl hemma så ringde kompisen efter en stund och sa att han kommer förbi med den nya nyckeln.
Blev billigare än vad jag hade räknat med. 150 svenska riksdaler fick vi betala. Gött!!! Anledningen till att det blev så billigt va att dom visste först inte om maskinen som slipar nycklar funkade så då gjorde dom en testnyckel(vår nyckel) och vi behövde bara betala material. Gött!!! Sen va det lite osäkert om nyckeln skulle passa i bilen men det gjorde den. :-)

Sen fick vi för oss att möblera om i vardagsrummet. Loke har börjat klättra upp till blommorna igen och river ut all blomjord. Det e ju sådär lagom roligt å städa upp varje dag plus att det är ju synd om blommorna. :-(
Efter mycket om och men så blev det i alla fall ommöblerat och nu kommer han inte åt några blommor på ett bra tag.
Men jisses va slut jag va. Toksomnade i soffan å sen kl tolv gick ja in å duscha sen stupade jag rakt i säng.

Så här såg det ut efter ommöbleringen. Lite kvar att röja undan bara.
   

Så här såg det ut innan.
 

p.s overallen hade inte gått sönder som han sa. det va bara dragkedjan som hade hoppat ur lite men det e bara å krångla tillbaka den. Tur.!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: