emelisans

2010-05-04
23:23:09

Hmmmm!
Såg nu när jag kikade igenom mina blogginlägg att jag har varit rätt kass på att blogga de senaste månaderna.
Fick för mig att det inte var så länge sedan men ack va fel jag hade.
Kanske skulle skriva lite mera idag då och försöka sammanfatta vad som hänt sen jag skrev i januari.

Vi börjar med lilla Loke.
Han växer och utvecklas så det står härliga till.
Han har börjat prata meningar nu å det låter så gulligt, speciellt när han i slutet lägger till : sa jag!
Han trivs fortfarande på dagis, tror nog att hade han fått så hade han nog kunnat sova där hela veckorna. ha ha!
Vi va på 2½ års kontroll förr förra veckan.
och detta var första gången som han skulle stå upp och mätas och stå på en vanlig våg.
och hur tror ni detta gick då??? ha ha, inte bra alls.
han vägrade å mäta sig så länge barnsköterskan va i närheten och först så tvingade han mig att jag skulle mäta mig. 2 GÅNGER!!!! sen när barnsköterskan gick in på sitt rum så smög han fram och jag fick äntligen mätt honom. 99cm lång!
sen när det var dags för vägningen så va det ju samma visa där. våga vägra stå på vågen!!!! hemma älskar han att ställa sig på vågen, men inte på bvc. det slutade med att jag fick väga mig och Loke ihop å sen fick jag väga mig själv å så fick vi dra bort min vikt. så jag hoppas att vikten för Loke stämmer nu. 16,6kg. stora killen!
sen skulle ju även han språk kontrolleras. i väntrummer pladdrade han så det stod härliga till men så fort vi kom in på rummet så kunde man nästan se dragkedjan han dragit igen över läpparna. som tur e så är det ju rätt vanligt att dom inte vill prata när dom e på bvc, men ändå....... åhhhhh va trött man blir.
å vad är det första han gör när vi lämnat bvc och är på väg mot bilen???? jo sätter igång å pratar så det står härliga till. ha ha ha!!!


ja, som ni säkert redan vet så har ju min kära älskling gått och friat. :-)
hi hi!!!
ja, tro det el ej. han gick till och med ner på knä. :-)
det trodde jag faktiskt inte att han skulle göra.
G har alltid varit motståndare till giftemål och helt plötsligt så har han bara tvärvänt. Är så glad för detta.
Jag har alltid velat gifta mig. Ända sedan jag va liten så har jag drömt om ett vackert kyrkobröllop.
OCH ÄNTLIGEN SKA JAG FÅ ETT!!!!!! :-) :-) :-)
Hi hi, nu ska jag gå från fröken till Fru. :-)

Vad mer har hänt sen januari då!?
Hmmm, ja, det har ju varit mycket jobb. Mycket övertid.
Nu har det iofs varit lugnt ett litet tag men man är ändå trött i kroppen.
Längtar till semester.

men jisses, jag kan inte komma på nåt mer som hänt. shit!!! nåt mer borde väl finnas.
el så är det bröllopsyran som blockerar allt minne. ha ha!!!!

Snart kommer Madde ner, och lille Markus(Lokes kusin)
Ska blir riktigt roligt å träffa dom igen. Sist va Markus bara några veckor gammal, men nu e han ju nästan stora killen. ;-)

Men, shit, jag kan inte komma på nåt annat att skriva om nu än bröllopet.
Försöker komma på saker men så hoppar tankarna tillbaka till, ja, ni vet vad.

Hmm, får väl skriva lite mer om det då. hi hi!!
vad skrev jag sist att vi hade införskaffat då!? hmmm, jo, klänning, kostym.
å skor ska vi leta efter, bukett visste jag redan vad jag vill ha, ring likaså......
Håret!!!! Hur ska jag ha håret????? Åhhhh, blir ju tokig bara jag tänker på det, trots att det är lång tid kvar.
men jag vill ändå nu veta på ett ungefär hur jag ska ha det, å jag kan inte komma på något alls. :-(

Jag vill att mamma ska fixa iordning inbjudningskorten nu, så jag kan få skicka iväg dom. :-)
Hoppas dom blir bra nu, men det tror jag att dom blir.
jag litar på mamma.
å sen när alla svarat så har man ju en underbar bordsplacering att planera. å det blir inte lätt.
har börjat lite lätt med den trots att vi inte skickat inbjudningar. men jag kände att det gör ju inget om jag leker lite med placeringen så kanske det blir lättare att göra sen när alla svarat.

oj, va klockan vart mycket nu då.....
får kila in i duschen nu å lägga mig sen, annars orkar jag väl aldrig upp imorgon.
ska försöka skärpa mig när det gäller bloggandet, annars får ni som kanske är inne här å kikar ibland, påminna mig att jag ska blogga.
natti natt alla!!


jo en sak till måste jag ju bara berätta. Jag hade en sådan fruktansvärd dröm härom natten.
Min plan är ju att min pappa ska lämna över mig till G i kyrkan.
men i drömmen gick jag och G tillsammans fram till altaret och väl där framme så kommer jag på att det va ju inte alls så det skulle vara, blir skitsur å ska göra om alltihop, försöker gömma klänningen och hela klänningen faller sönder, klättar över någon konstig vind i kyrkan som sen visade sig sitta ihop med pappas hus, för det va där jag kom ut.
helknäppt!!! Ha ha!!

Nu ska jag gå!
Natt natt
kramar!!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: