emelisans

2009-03-23
15:28:58

Ännu en helg!!
090322
Ja då har ännu en helg gått.
Och den här helgen vart ju inte hela tiden som man hade planerat.

I fredags skulle jag vart ensam hemma me Loke, Gerry skulle träffa en kompis å ha killkväll.
Denna gången skulle dom då vara hemma hos hans kompis. Jag hade tidigare sagt till G att
denna dagen ville jag inte ha någon sovandes här. Va bra trött efter arbetsveckan och ville
vakna upp i lugn å ro utan att behöva tänka på några gäster å sånt på lördagen.
Jag såg fram emot att vara hemma själv. Hade köpt dricka å godis och tänkte se på en film
som jag vet att G inte ville se, Freddy vs Jason. Helt perfekt tyckte jag. Men icke att det
blev så.
Av någon anledning så hamnade G och hans kompis här ändå. Fast dom skulle inte vart här så
länge egentligen utan dom skulle hem till kompisen efter en stund. Okej, tänkte jag.
det funkar väl, kan ju mysa till det me filmen å godiset sen när dom åkt iväg. Eller hur!!!!
Efter typ 30 min så toksomnade kompisen här i soffan och det gick ju fan inte å väcka honom.
Bra irriterad blev man ju. Ja, ja, vad ska man göra när man inte får väckt någon!? Han fick
väl sova här då trots att jag inte ville det. G va ju inte sådär jätteglad heller, han hade
ju velat sticka iväg å dricka öl.
G:s pappa va i stan och tog några öl me sin kompis och G fick tag i honom sent som bara den
och åkte ner till dom istället å hans kompis hade fortfarande inte vaknat.
När G väl va i stan å hade träffat sin pappa så skulle dom gå till någon krog men på vägen
lyckades hans pappa snubbla och slå knät såpass illa att dom fick åka till akuten där dom
blev sittandes halv natten. Svärfar blev inlagd och G va hemma vid fem, halv sex. Dessvärre
kom han ju inte hem ensam. Svärfars kompis va me. Han kunde inte ta sig hem tyvärr så han
fick sova här, han åxå.
Så typiskt när man absolut inte vill ha folk hemma. Men men!!

Svärfars vän åke härifrån runt tolvtiden på lördagen men G:s kompis stannade ända till vi
körde hem honom trots att han visste att vi hade mycket att göra på lördagen.Vi skulle på
bio på kvällen och hade rätt mycket att göra innan det.
Vi hann inte fått gjort hälften av d vi skulle gjort pga att han va här. :-(
Fick aldrig handlat på Willys eftersom han skulle bli hemkörd.
DET FINNS BUSS!!!!!!!!!!!!!!!

Efter att vi lämnat honom så va d raka vägen hem igen å laga mat å äta innan barnvakten kom.
Vi hade ju fått biobiljetter av min farbror Torbjörn och så skulle han passa Loke medans vi
va på bio.
Torbjörn kom och vi kunde sticka iväg på bio. Vi såg på Taken och den va så förbannat kanonbra.
Brukar inte gilla Thriller och den kändes mer som en actionfilm men helt kanonbra i alla fall.
Skulle lätt kunna se den flera gånger igen.
Å va skönt d va å få gå på bio igen då. Har inte varit d sen jag va gravid. Känns som att man
kanske skulle göra det lite oftare igen.
Loke hade haft det jättebra med Torbjörn under tiden vi var borta. Dom hade gått över till
min kusin Linda som hade födelsedagskalas och där hade han tydligen haft fullt upp med Lindas
lilla hund. :-) Roligt att det gick bra. Han har ju inte sådär jättemycket vana av att vara
med dom. :-)

Idag, söndag har vi varit nere i Falkenberg hos min mormor och morfar hela dagen. Morfar fyller
79 i dag så vi var där och firade honom. Gerry hjälpte dom med att sätta upp 2 hyllor och
några rullgardiner också. Blev där en bra stund, kom hem vid nio nu ikväll å vi är bra trötta
nu.

     

Tror att Loke är på väg att bli sjuk också, han har knappt velat äta någon mat och så är han
dålig i magen. :-( Han får ju inte bli sjuk nu.

Å den där förbannade idioten som är skyldig oss pengar har jag ju inte lyckats få tag på
ännu. Den jäveln vågar ju inte svara i tele när man ringer. Fan när jag får tag i honom.
Han har bra mycket att förklara för oss nu alltså. SÅ förbannat fegt av honom.

Nu är det raka vägen in i duschen och sen i säng. Ska upp tidigt imorgon igen. En ny veckas
arbete väntar.

Natti natt!!!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: