emelisans

2009-07-09
00:29:51

Ja tiden går!!
Nu var det ju längesedan IGEN!!! som jag va inne å skrev något.
Hinner ju knappt med.
Jobbar ju å där har vi så mycket å göra nu så när man kommer hem orkar man bara göra det nödvändigaste som att laga mat till Loke sen vill man ju bara sitta resten av kvällen å inte göra något alls.
Nu har jag ju semester så vi ska se om jag kan få ihop en rad el två kanske.
Ska bara fylla på mitt kaffe först. :-) Brb!

Så, tillbaka!
Ja, vad har hänt sen sist!? Hmmm, låt mig tänka!! Knak, knak,knak.

Jo, G har fått ett riktigt jobb nu. :-) som snickare. Helt underbart. Synd bara att det är resejobb.
Han jobbar i Malmö och bygger Ikea.
Men det e skönt att han äntligen fick ett jobb i alla fall. Sen kan det va lite skönt å va ifrån varandra också. Faktiskt!
Fast jag saknar ju honom varje dag ändå. Å det gör Loke också.
Han kan helt plötsligt få för sig att leta efter pappa, men han hittar ju honom aldrig. :-(
Å när G kommer hem torsdag eftermiddag så är det pappa som gäller för hela slanten sen ända tills han åker igen måndag morgon. :-)


Ja, midsommar har ju vart emellan att jag skrev sist. Inte för att vi gjorde något speciellt men ändå.
Vi åkte till Lysekil på midsommarafton och åt gott med Lokes farfar, gammelfarmor, å 2 fastrar och självklart Lokes stora favorit. JONAS!!! Jisses, dom två alltså.
För er som inte vet vem Jonas är så ska jag tala om att det är G:s storasyster Maddes pojkvän.
Loke är väldigt fäst vid honom och jag tror nog att Jonas e lika fäst vid Loke. :-)

Va ju hos läkaren med mig själv för typ 1½ månad sedan för jag ville kolla upp varför jag gått ner så mycket i vikt.
Han tog en jäkla massa prover å ställde tusen frågor. Inget resultat någonstans.
Alla prover visade att allt va normalt. Läkaren trodde att jag "bara" va inne i en sådan period i mitt liv och att det kommer rätta till sig när det själv vill.
Jaha!? Men jag vill att det skulle rättat till sig för LÄNGESEDAN!!!!
Å för er som tror att jag har anorexia så kan jag säga att det har jag INTE!!!!!!
Tror ni inte mig så fråga G el dom som alltid är nära mig.
Jisses, jag äter ju som en häst nästan. Ligger ibland inte långt efter G. ;-)

Nog talat om min vikt.
Nu när G har börjar i Malmö så har det varit full fart här hemma. I alla fall när jag har jobbat, nu har jag ju semester.
Men det har ju krävts lite mer planering. Upp på morgonen, göra sig iordning, väcka den lilla stackarn å ge honom välling å klä på honom, iväg till dagis å lämna(som tur är så har inte krånglat vid lämningen), iväg till jobbet å jobba som en galning, hämta en jättesandig Loke(har ju vart bra väder) hem, slänga honom i duschen, laga mat, ja å resten kan ni väl själva.
Här har vi en Loke som tog sin pappas kudde när kl va runt halv sju på kvällen å somnade själv:

När Loke somnat så har inte jag varit långt efter.
Förra veckan när det va så fruktansvärt varmt så åkte jag å köpte en liten plaskpool som Loke sen fick leka i här ute på gräsmattan.
Värmen har tagit rätt hårt på honom. :-( Grinig Loke= Grinig mamma, så poolen va ett måste.
När han får leka av sig me svalkande vatten så blir vi alla på gott humör. :-)
Ångrar bara att jag inte köpte en större så jag också kunde få plats. ha ha ha!!
 
sen har vi suttit ute på gräsmattan några dagar och bara gottat oss. Badat(Loke då alltså), å grillat.

Denna veckan började jag min semester!!! :-) SKÖNT SKÖNT SKÖNT!!!!
Loke slipper gå upp tidigt för att gå till Dagis å jag slipper gå upp tidigt för att åka till jobbet å bli placerad på någon hemsk del med typ 80 3-våningsuppgångar. hua, dom e inte roliga å gå, men man gör det ändå.
Halva veckan har ju gått nu på första semestervekcan och vi har inte direkt gjort något speciellt.
I måndags hade vi besök av min kompis Henke och hans lilla söta dotter Amanda som är 1 månad yngre än Loke.
På eftermiddagen åkte vi hem till Morfar, Kim och Lisa å tog en fika.
Ja, sen har vi väl mest bara slappat här å pysslat lite hemma.
Imorgon kommer ju G hem och till helgen vet jag inte vad vi ska göra. G ville åka till Norrtälje, så det kanske vi gör.

Jo en väldigt viktig sak har jag ju att tillägga också.
I söndags klippte vi Loke.
Nu har jag ju vant mig men jag vart helt förtvivlad första dagen. Min lilla söta Loke me dom söta "lockarna" BORTA!!!!
Nu är det ju en helt annan Loke man har att göra med ju.
Nu hittade jag ingen bra bild på Loke utan solhatt, men man ser ju lockarna ändå, så här nedanför har vi Loke före:

   

och här har vi Loke efter:


nada hår nästan. :-(
okej, visst det va dax å klippa honom, men jag hade inte tänkt såhär kort.
Får trösta mig med att det växer ut i alla fall. :-)
Plus att i värmen e det ju skönt å slippa ha en massa hår.

En annan bild jag bara måste visa är ju den när Loke hade haft närkontakt med asfalten på dagis. Loke Rödnäsa fick han heta sen den lille stackaren. Jisses vilket märke.


Tur va väl att han inte slog sig värre. Ser nästan ut som nåt liknande jag gjorde när jag va liten, fast jag trillade i en stentrappa och om jag inte minns helt fel så skadade jag också en tand på köpet.

Oj va klockan gick då. :-/ Kanske dax att lägga sig. Har lite å göra imorgon innan G kommer hem.
Natti natti allihopa!!



Kommentar:
#1: hannie

ja, de e helt värdelösa. jag ska ha sjukskrivningspengar nu men vet att det kommer o dröja hundra år.

p.s

vad söt han e i sin lilla solstol!

2009-07-11 @ 17:45:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: