emelisans

2009-07-26
21:17:12

Blir så trött!!!
Ja, ibland blir man ju bara så förbannat trött på allt.
Här har vi en bil som varit klappsänkt så jag har inte velat köra den eftersom man måste krångla sig över varenda förbannade farthinder. Knappt ens att den gick upp på parkeringen hemma.
Så köpte G nya fjädrar och så bytte han dom i fredags.
Gött, tänkte vi. Nu kan vi köra precis vart vi vill utan att det ska ta i någonstans.
Trodde vi ja!
Precis när vi kommer hem med bilen igen och ska backa in den på parkeingen så går kopplingen. "SUCK"
Å tror ni att vi kunnat laga den under helgen!?
Nopes, inte ett enda ställe som haft grejerna hemma. Jo, Bilia Almedal men dom hade ju stängt i helgen. :-(
Det va ju inte bara att köpa en ny kopplingsvajer, för det finns inte ens på bilen , utan det är en hydralisk koppling så G fick ju ut å ta reda på vilken del d va som gått sönder. En slangjävel som d gått hål på. Å den fick vi beställa å den kommer imorgon. Å då har G åkt till Malmö. Kul!
Då sitter jag utan bil ytterligare en vecka om jag inte kanske kan få hjälp av någon kompis att byta den. Hoppas att det finns någon snäll själ därute som kan hjälpa mig med detta.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: