emelisans

2009-02-25
14:09:20

Smutsgrisen....
Förskolan ringde förut och bad mig ta med andra ytterkläder som han kan ha på sig när det är dax att gå hem.
Han hade halkat å smutsat ner overallen sin.
Ok, tänkte jag å tog me jacka när jag gick å hämtade honom. Så himla smutsig kunde han väl inte lyckats bli.
Men jisses amalia...... Va overallen såg ut...... Syntes ju knappt att den va blå................. Å mössa å vantar va åxå totalt indränkta i lera. Hur lyckas man?
Tydligen kan barn lyckas med precis vad som helst.
Aja, det va ju bara till att ta på de rena jag hade med mig å sen hoppa i de leriga skorna å gå hem.
Gick förbi tvättstugan i hopp om att det skulle va ledigt så jag kunde tvätta en maskin men icke då. Nej, där va ju så upptaget så.
Upp å tvätta för hand alltså. Jippi!!!! Eller inte!!!
Men han måste ju ha ren overall imorgon. Har inga termobyxor tyvärr.
Vilket jobb å tvätta för hand då! Fick ju byta vatten typ 18 gånger.... Men tillslut fick jag den ren å nu hoppas jag att vi lyckas få den heltorr tills imorgon.

Va jag önskar att vi hade tvättmaskin här i lägenheten. Får ju tyvärr inte plats med en.
Får vi en trea någon gång så ska jag allt se till att vi skaffar en tvättmaskin.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: