emelisans

2009-02-23
10:23:30

Sista veckan... Förbannade arbete....
Ja då började min sista vecka som mammaledig.
Snart är det tillbaka till verkligheten.....   
Det hårda livet med arbete, dagislämning,hämtning, hushållssysslor m.m
Känns som man aldrig kommer hinna göra allt som ska göras om dagarna.
Knappt ens att man hann med sakerna nu när man gått hemma å vart mammaledig...

En sak som är bra med att börja jobba igen i alla fall, det är att nu blir det slut på jobbets strul me mina löner.
Varje månad sen i höstas har jag fått ringa till jobbet varje månad å kolla så att det verkligen stämmer att jag ska ha det som står på lönespecen. Dom har gjort så mycket fel me mina löner. Idag när jag ringde och kollade så visade det sig att jag ska inte ha en krona från jobbet denna månaden. Hur kommer det sig då att att någon lagt in att jag ska ha 5400? Förstår ingenting.....
Pratade med min chef förut och då sa jag till honom att jag tyckte att han skulle anställa min mamma som skulle sköta MIN LÖN framöver.
Dom krånglar till lönesystemen så förbannat mycket att inte ens den som kommit på systemet fattar någonting....
Under den tiden som jag jobbat på posten, har jobbat där helt sen 2001, så har dom nog ändrat lönesystemet 3-4 gånger.
Varför???? Vad va det för fel på de tidigare systemen????????????????????????
Man ska inte säga att det va bättre förr längre men det stämmer så förbannat jävla väl. DET VAR BÄTTRE FÖRR!!!!!!






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: