emelisans

2009-02-11
22:05:18

Pappas tur.... I mina drömmar.
Idag skulle egentligen G gå med Loke till dagis. Loke vaknade innan kl ringde. Jag vaknade av min kl. G vaknade inte av något alls. Tänkte denna gången att han skulle vakna själv utan att jag väcker honom som jag alltid får göra annars.
 Jag och Loke gick upp. Jag hoppade in i duschen, hörde G:s alarm ringa igen men han rörde sig inte. Jag gjorde iordning Loke, gav honom frukost och klädde på honom overall, skor å mössa. Då vaknar G och tittar förvånat på mig som också är fullt påklädd, beredd på att gå ut.
Jag frågar honom: -Varför vaknar du inte av dina väckarklockor?
G: -Ehh, jag vet inte, har inte hört dom. Men, ska jag gå till förskolan med honom?
Jag: Nä, nu har ju jag gjort mig iordning och ska precis till att gå ut så strunt i det. Sov du vidare tills vi kommer hem igen.
Suck, va trött man blir......

När vi kom till dagis fick vi vara med alla barnen ute. Loke tog fröken i handen å pep iväg. Struntade helt i mig.. Skönt, då kanske inte inskolningen blir så jobbig ändå. :-) Timman vi va där gick fort trots den fruktansvärda kylan. När det var dags att gå hem så vart Loke lite grinig, han hade trillat å satt sig på rumpan å då passade inte fröken längre. Han skulle till mamma. hi hi!!!! min lilla älskling kom ihåg att jag va kvar i alla fall.


Imorgon har G lovat att gå till förskolan. Hmmm, ja ja, vi får väl se......



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: