emelisans

2009-04-27
18:47:08

Loke sjuk, barnakuten!
090426
Sitter på akuten med Loke idag. Lagom roligt.
Han har varit förkyld i en vecka nu och i fredags så började han bli lite gojsig i ögonen och nu är han jättegojsig och har feber. Det går ju ögoninflammation på förskolan så han har väl fått detta nu. :-( Suck!
Mammas lilla älskling. Hade jag kunnat byta med dig så hade jag gjort det.

I helgen har vi varit i mitt sommarhus i Tronum/Harestad, jag ,G och Loke. Vädret har varit kanon och vi har varit ute och busat å grillat. Helt underbart. :-)
Borde åka ut dit oftare. Ligger ju så nära, tar ca 30 min att åka dit.

I natt vaknade vi då av att Loke hade fått feber. Det märktes rätt väl trots att vi glömt febertermometern hemma i stan.
Han va jättebråkig hela morgonenoch G åkte till Kärna och köpte lite alvedon eftersom även den hade vi ju glömt hemma.
Loke har stundvis trots febern försökt hålla ett gott humör och han satt snällt på golvet och lekte medans G åkte och handlade.  Men efter en stund orkade han inte vänta på sin medicin utan la sig ner på golvet och somnade. Eftersom han vart så bråkig under natten och morgonen så vågade jag inte röra honom utan lät han sova vidare på golvet och efter ca 1 timme vaknade han till lite men somnade snabbt om i pappas knä och sov en timma till. Sen fick vi allt väck honom och bege oss hit till Östra Sjukhuset för att ta reda på vad som är fel med honom och att han får riktig medicin.

Så detta stycke jag skrivit nu är skrivet i mobilen för att sen idag då skrivas här på bloggen. (så roligt hade jag på akuten)

Akuten va nästan överfylld med ungar och föräldrar.  Fick börjar med att träffa en sköterska som tog tempen på honom och gav honom lite febernedsättande. Han hade 39,1 när vi kom till akuten och då hade han ändå fått alvedon ca 2 timmar tidigare. Efter det började han ju piggna till ännu mer och sysselsatt mig och G endel när vi fick springa och jaga en liten Loke som försökte rymma åt alla håll och kanter.
När man tittar sig omkring på barnakuten så märker man att majoriteten av alla föräldrar som åker med sina barn till akuten är mammorna.
Varför är det alltid nästan mammorna som får åka iväg på sådant här?
Ställde den frågan till G och fick ju världens mest korkaste svar, dock tyckte ju han att det va ett jävligt bra svar.
"Det är inte manligt att sitta på akuten"
Va??????? Inte manligt att sitta på akuten??? Hallå eller!!!?? Nä nu j-vlar!!
Som om det är så speciellt kvinnligt å sitta där då el!??
D ska ju va G till å komma med sådana smarta svar. "suck"

Ja ja, efter många timmars väntande fick vi i alla fall träffat en läkare som konstaterade att vår lilla prins hade dubbelsidig öroninflammation och ögoninflammation. :-(
Fick medicin, kåvepenin, och åkte hem. Helt slut va vi allihop. Loke somnade i bilen hem. Väl hemma, kl 23 ungefär, så vart det raka vägen i säng för att sova.
Tyvärr fick man inte sova en hel natt, Loke vaknade några gånger och velade hit å dit och bråkade pga feber.
Hade ju ställt kl så jag kunde gå upp och ringa till jobbet och säga att jag va tvungen å va hemma med Loke plus ringa till förskolan. Tror ni jag vaknade av kl då???? Nä!!!!!!!!!!
F-n va sne jag blev när jag vaknade kl 8. Va ju skitpinsamt å ringa till jobbet och förklara att Loke va sjuk å jag inte vaknat av några kl. Kära Stefan lär inte så värst glad när jag ringde. Förlåt Stefan!!! Skäms fortfarande. :-(
Gerry försov ju sig också.  Ingen av oss hade fått någon vidare bra sömn under helgen.
men nu har Loke fått den medicin han behöver så nu är det bara till att vänta ut alla inflammationer och hoppas på att han blir frisk snabbt.

Kommentarer:
#1: Anonym

men stacka´n.... nu har han vart sjik riktigt länge tycker ja... :(

hoppas han mår bättre nu iaf..

2009-05-06 @ 18:05:16
#2: Malin

Lilla gubben då :( Hoppas han blir bättre.. Krama och pussa han från mig..

2009-05-07 @ 13:23:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: