emelisans

2009-04-14
22:05:49

Påskhelgen.
Ja då va denna påsken över. :-)
I år hade vi inget direkt påskfirande.
I fredags åkte vi till min pappa på en liten fika bara. Har inte träffat dom på ett bra tag nu känns det som.
Loke tyckte det va roligt. Det va ju så gott väder så vi va ute på baksidan och Loke sparkade boll me farbror Kim och G.


I lördags åkte vi upp till Lysekil. Kände inte för att sitta hemma i stan när det va så gott väder och vi hade inget annat planerat. Som sagt, åkte i lördags och kom hem igår.


Vädret där uppe va helt underbart och vi har kunnat vara utomhus hela tiden.
Direkt när vi kom upp i lördags så slog vi på grillen. Helt underbart å så fruktansvärt gotteligottgott!!! :-)
I söndags så fick vi oss ett ryck och började kratta på tomten, där låg så mycket löv. men ack, så snabbt vi ångrade oss men det va ju bara till att göra färdigt. Fint blev det när d vart klart. Loke va med på ett hörn och hjälpte till. :-) på sitt sätt i alla fall.

Jisses va trött i armarna man blir av att kratta då!!! Har ju inte gjort nåt sådant på flera år. Åhh vilken hemsk träningsvärk jag fick!!!!




     

Huset i lysekil ligger vid vattnet så vi har ju varit lite vid stranden åtskilliga gånger och kikat. Dom har ju en båt också så det var egentligen meningen att vi skulle åkt ut å fiskat men vi hittade ingen flytväst till Loke så vi höll oss på stranden och kastade stenar i vattnet istället. Loke hade jätteroligt och hämtade sten efter sten som skulle i vattnet. Ett antal gånger gick han väldigt nära vattenkanten och vi sa till honom att han skulle ta det försiktigt å backa lite så han inte blev blöt. Vid ett tillfälle sa jag åt honom på skarpen att han inte skulle va så nära vattenkanten och att han inte fick ta ett steg till så tog han sats och sprang rakt ut i vattnet och stöp. HJÄLP!!! Jag for efter honom och fick snabbt upp en väldigt chockad, ledsen och väääääldigt blöt Loke. Själv vart jag ju dyngsur upp till knäna. Kunde hälla ur vatten ur mina skor.
Ja det var ju bara till att ta Loke under armen och gå upp till huset, byte kläder och sitta inne resten av kvällen. Ut kunde vi ju inte gå för varken jag el Loke hade några extraskor med oss. Loke hade ingen extra jacka heller. Allt fick vi hänga upp på tork och bara hoppas på att det skulle vara torrt till dagen efter då vi skulle åka hem.
Tack vare elementet med fläkt så blev ju i alla fall våra skor och Lokes jacka torra till dagen efter då vi gick ner till vattnet igen. Denna gången va Loke väldigt väldigt försiktig och ville väldigt gärna hålla handen när vi stod där nere och kastade stenar. "edra unge"
Va dom kan hitta på!!!!

Ja igår gjorde vi inte så mycket. Va som jag nyss skrev, en sväng ner till vattnet, sen va det till att städa ur huset och åka hem. Skulle ju upp och jobba idag. :-)
Fast innan vi åkte från Lysekil så åkte vi till Lyse kyrka för att titta på en familjegrav. Där tvärs över vägen till Kyrkan så finns det en kyrkruin. Lyse äldsta kyrka. från 1300 talet - 1850 då byggdes det som man nu kan se här på bilderna nedanför. 1909 brann kyrkan ner och senare byggdes Lyse kyrka.
Så fruktansvärt välbevarad å vacker. Jag är inte religös för fem öre men vackra fina gamla kyrkor fascinerar mig faktiskt.

   

Kommentarer:
#1: madde

jävel va ungen växer hörrudu haha!! :D

2009-04-23 @ 17:22:07
#2: Emelie

Ja visst gör han. :-)

2009-04-26 @ 23:19:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: